Změnila se organizační struktura ve firmě a vy máte nového nadřízeného? Nebo jste změnili zaměstnání a tím pádem máte jiného šéfa. Nastává kritické období, kdy si takzvaně musíte sednout. Když se to nepovede, čeká Vás období plné nedorozumění, pocitů křivdy a stresu.
Jak se s takovou situací vyrovnat?
Nebude to snadné, možná budete muset úplně změnit Vaše pracovní postupy, které jste po celou dobu své kariéry používali. Možná přijdete o některé své pravomoci a možná budete muset žádat o schválení každého Vašeho kroku. Budete si muset znovu vydobýt důvěru a postavení. Je dost dobře možné, že Vám tato změna prostě nebude vyhovovat a tak změníte zaměstnání. Ale neházejte flintu do žita a zkuste tomu předejít.
- Požádejte nového nadřízeného, aby si s Vámi sedl a abyste si vyjasnili, které pravomoci Vám zůstávají a kde je třeba jeho souhlas.
- Požádejte ho o zpětnou vazbu ideálně na pravidelné bázi – vhodná je jednou týdně krátká porada o běžných činnostech a jednou za měsíc či čtvrtletí si pak řekněte o větší zpětnou vazbu ve formátu hodnocení výkonu.
- Vnímejte změny jako něco, co prostě běží a je třeba, aby se odehrálo. S dobrými lidmi a s lidmi Vaší krevní skupiny se spolupracuje většinou dobře, ale umět pracovat i s lidmi, kteří jsou odlišní a mají jiný způsob uvažování – to je teprve výzva.
- Berte to jako příležitost naučit se něčemu novému.
- Nespoléhejte na to, že to nějak dopadne, že se to nějak setřese – připraveným štěstí přeje.
Ať je změna k lepšímu nebo k horšímu, je to skutečnost, se kterou musíte nějak vypořádat. Firma k tomu pravděpodobně měla nějaký důvod. Platí ale, že čím jasnější Vám důvod změny je a čím více jste do ní zataženi, tím lépe se s ní vyrovnáte. A tak se nebojte a ptejte se po těchto důvodech. Držím palce, abyste změny zvládali co nejlépe a dokázali je využít ve prospěch svůj i firmy.
Photos courtesy of and copyright Free Range Stock, Lebin Yuriy,