Nový šéf?

Změnila se organizační struktura ve firmě a vy máte nového nadřízeného? Nebo jste změnili zaměstnání a tím pádem máte jiného šéfa. Nastává kritické období, kdy si takzvaně musíte sednout. Když se to nepovede, čeká Vás období plné nedorozumění, pocitů křivdy a stresu.

Jak se s takovou situací vyrovnat?

Nebude to snadné, možná budete muset úplně změnit Vaše pracovní postupy, které jste po celou dobu své kariéry používali. Možná přijdete o některé své pravomoci a možná budete muset žádat o schválení každého Vašeho kroku.  Budete si muset znovu vydobýt důvěru a postavení. Je dost dobře možné, že Vám tato změna prostě nebude vyhovovat a tak změníte zaměstnání. Ale neházejte flintu do žita a zkuste tomu předejít.

 

  1. Požádejte nového nadřízeného, aby si s Vámi sedl a abyste si vyjasnili, které pravomoci Vám zůstávají a kde je třeba jeho souhlas.
  2. Požádejte ho o zpětnou vazbu ideálně na pravidelné bázi – vhodná je jednou týdně krátká porada o běžných činnostech a jednou za měsíc či čtvrtletí si pak řekněte o větší zpětnou vazbu ve formátu hodnocení výkonu.
  3. Vnímejte změny jako něco, co prostě běží a je třeba, aby  se odehrálo.  S dobrými lidmi  a s lidmi Vaší krevní skupiny se spolupracuje většinou dobře, ale umět pracovat i s lidmi, kteří jsou odlišní a mají jiný způsob uvažování – to je teprve výzva.
  4. Berte to jako příležitost naučit  se něčemu novému.
  5. Nespoléhejte na to, že to nějak dopadne, že se to nějak setřese – připraveným štěstí přeje.

Ať je změna k lepšímu nebo k horšímu, je to skutečnost, se kterou musíte nějak vypořádat. Firma k tomu pravděpodobně měla nějaký důvod. Platí ale, že čím jasnější Vám důvod změny je a čím více jste do ní zataženi, tím lépe se s ní vyrovnáte. A tak se nebojte a ptejte se po těchto důvodech. Držím palce, abyste změny zvládali co nejlépe a dokázali je využít ve prospěch svůj i firmy.


Photos courtesy of and copyright Free Range Stock, Lebin Yuriy, 

freerangestock

Sdílet na:
Šárka Sehnalová

Šárka Sehnalová

Šárka je momentálně na rodičovské dovolené a zároveň pracuje na částečný úvazek jako mzdová účetní firmy T.RAD Czech s.r.o. Před nástupem na RD byla v této firmě 8 let zaměstnaná na pozici HR specialisty a měla krom mzdové agendy na starosti kompletní HR aktivity. Dálkově vystudovala obor personální management a organizační rozvoj na Masarykově univerzitě v Brně. Má ráda svou práci hlavně pro její rozmanitost a neobvyklé situace, se kterými se musí poprat.

Komentář