Školní rok skončil a firmy se snaží ulovit na vyprahlém pracovním trhu alespoň krátkodobou posilu do svých pracovních týmů, které jsou během léta vždy tak trochu oslabené. Ať už je to předem plánovanými dovolenkami nebo neplánovanou absencí, kterou personalisté tak trochu očekávají, vždy je to období, na které se HR moc netěší.
Pojďme se na to ale podívat z té lepší stránky. Je to ideální příležitost „zaháčkovat si “ budoucí absolventy. Seznámit je s firmou, s firemní kulturou i s tím, co takové slovo „pracovat“ vlastně znamená. Firma se díky brigádníkům dostane se do širšího povědomí mladých lidí nebo třeba maminek na rodičovské a to je často lepší než placená inzerce.
Proto bychom jako zaměstnavatelé měli připravit jednoduchá a jasná pravidla hry a ty zveřejnit. Personální oddělení je tím, kdo by se měl postarat o to, aby všem bylo jasné kdo, co a za kolik. Vedoucí by se pak měli snažit brigádníky zatáhnout do firmy a pomoci jim, aby se během brigády cítili jako součást týmu a aby tam vznikly i osobní vazby.
Že to zní složitě? Možná, ale vše je jen o dobré přípravě a komunikaci. A to nejen s brigádníky, ale i se zaměstnanci, kteří dostanou nováčky pod svá křídla. Když se tohle dobře nastaví a v počátku ohlídá, jste na dobré cestě. Z krátkodobého hlediska jde jen o rychlou výpomoc, která bývá levná, ale náročná na organizaci. Z dlouhodobého pohledu jde ale o šanci připravit si půdu pro další rok.
Dejte tedy brigádníkům šanci, dejte si s tím tu práci a připravte se na letní sezónu, dobrá příprava se Vám totiž napřesrok vrátí.
Photos courtesy of and copyright Free Range Stock, StartupStockPhotos,