Bude se Vám v nové práci líbit?

Máte před sebou hledání nové práce? Jste pozvaní na pohovor a krom toho, že Vás bude oťukávat personalista a například budoucí šéf, byste si chtěli i Vy udělat obrázek o firmě a o tom, jestli je to pro Vás to pravé?  Máme pro Vás pár tipů čeho si všímat, abyste poznali, zda Vám firemní kultura sedne jako ulitá nebo pro Vás bude malou noční můrou.

1. Už během prvního kontaktu  (pravděpodobně telefonického) s personalistou a při domlouvání pohovoru si všímejte toho, jak s Vámi personalista mluví. Je příjemný, zrekapituluje Vám obsah pozice, ptá se na důležité věci? Je pro Vás telefonát srozumitelný a dokáže personalista na konci shrnout všechny důležité věci? Když zavěsíte máte pocit, že jste si dobře popovídali nebo jste vystresovaní, máte nepříjemný pocit?

2. Dostanete po dohodnutí schůzky potvrzení o termínu pohovoru? Jak na Vás email působí? Je formální a máte pocit, že je to jeden z těch předem připravených textů, které se rozesílají všem uchazečům nebo z něj cítíte, že jej personalista psal výhradně pro Vás (je tam oslovení Vaším jménem, je na konci douška o tom, že se těší na setkání…)

3. Jak  a kdo Vás přivítá?  Už to, že na vrátnici či na recepci vědí, kdo jste a s kým máte dohodnutou schůzku, to že Vás personalista příjemně přivítá a zeptá se Vás třeba na to, jak probíhala cesta, zda jste firmu našli bez problémů… mnohé odhaluje o tom, jak firma funguje.

4. Pozdraví Vás i ostatní zaměstnanci firmy, kteří procházejí přes recepci (byť třeba letmým pokynutím hlavy?). A jak se chovají, spěchají někam, jsou naštvaní nebo se usmívají, případně vidíte, že řeší s kolegy pracovní záležitosti a i přesto si všimnou, že jste zde hostem? Zeptají se Vás, na koho čekáte a zda už o Vás někdo ví? Pokud ano, je to na dobré cestě, atmosféra na pracovišti bude pravděpodobně příjemná stejně jako vztahy mezi potenciálními kolegy.

5. Jak probíhá pohovor? Máte pocit, že jste si rovni, že se vlastně jedná o příjemné setkání dvou stran, které si mají co nabídnout? Nebo máte spíš pocit, jako by jste byli u výslechu? Je pohovor dialogem, kde si vyjasňujete vzájemná očekávání? Dostanete na konci pohovoru informace o dalším postupu? Víte do kdy se Vám ozvu s výsledkem pohovoru, a dodrží personalista termín?

6. Chcete se o firmě dozvědět víc? Zeptejte se personalisty na to, jak dlouho ve firmě pracuje a co ho na jeho práci baví. Pokud Vám dokáže rychle a bez váhání odpovědět, je to opět známka toho, že svou práci má rád.

Možností jak odhalit zda je zrovna daná firma pro Vás to správná je nepřeberné množství, ale už během prvního telefonátu, během první schůzky můžete snadno odhalit atmosféru na pracovišti. Všímejte si drobností. Jsou důležité a o mnohém vypovídají. Dejte na svůj pocit, dejte na svoji intuici.


Photos courtesy of and copyright Free Range Stock, BenjaminMiller2651, 

Photos 32154

www.freerangestock.com 

 

 

Sdílet na:
Šárka Sehnalová

Šárka Sehnalová

Šárka je momentálně na rodičovské dovolené a zároveň pracuje na částečný úvazek jako mzdová účetní firmy T.RAD Czech s.r.o. Před nástupem na RD byla v této firmě 8 let zaměstnaná na pozici HR specialisty a měla krom mzdové agendy na starosti kompletní HR aktivity. Dálkově vystudovala obor personální management a organizační rozvoj na Masarykově univerzitě v Brně. Má ráda svou práci hlavně pro její rozmanitost a neobvyklé situace, se kterými se musí poprat.

Komentář