V minulém článku jsem se zmínila o kouzelném a často používaném slovíčku AŽ. Tohle slovíčko se opravdu hojně objevuje v různých inzerátech, které lákají potenciální zaměstnance na pohovory a náborové dny.Co se za ním skrývá a v čem je jeho moc? Pojďme se na to společně podívat.
Nedávno jsem jela okolo billboardu, na kterém zářivě svítila částka „až 30.000Kč/měsíčně *. Nechtělo se mi tomu úplně věřit, protože přeci jen už trochu triky personalistů a firem znám. Vždyť v tomto oboru dělám už dost dlouho. A tak jsem si slíbila, že se okolo té skvělé nabídky půjdu projít, abych si přečetla poznámku u hvězdičky. A jasně, bylo to tam – to, co skoro nikdo nečte, to, co Vám na pohovorech říkají tak potichu, že to skoro neslyšíte.
U hvězdičky stála slova jako : v průměru, při splnění pracovního fondu, při odpracování všech přesčasových směn, při práci ve špičce, o víkendech, o svátcích… No podmínek, za kterých můžete získat „až 30.000Kč za měsíc“ bylo opravdu hodně. Připomnělo mi to pohádky, ve kterých princezna vymýšlí nesplnitelné 3 úkoly a tajně doufá, že je nikdo z nápadníků nesplní. Tohle bylo hodně podobné, jen těch úkolů bylo ještě více. Nač troškařit že? Jsme přeci chránění slovíčkem AŽ.
Ale v čem je kouzlo toho slovíčka a proč ho firmy tak rády využívají? No protože je to slovíčko malinké, ale všezahrnující. Málokdo si ho všimne, málokdo ho bere vážně. A když už na ten pohovor vyrazíte, tak slyšíte jen tu částku. Vždyť to číslo, které Vám říkají je tak krásné. Bohužel až na to záludné AŽ, tak opatrně na něj.