Sladění práce a soukromí

Sladění práce a soukromí

Spousta lidí určitě zápasí s tím jak sladit pracovní a soukromý život. Přes telefon lze dnes doslova kdykoliv a odkudkoliv vyřídit maily, předpokládá se, že jej nevypínáte ani v noci, …

..na druhou stranu tušíte, že nelze pracovat v režimu 24×7. Tedy jde to, ale jen omezenou dobu. Pak nutně přijde únava a s tím spojená nekvalita práce, ale také často zdravotní problémy. Neboli tím, že jste dnes pracovali naplno, jste si způsobili neschopnost pracovat zítra.

Časopis Forbes vydal takový seznam „triků“, které vám mohou pomoci nastavit výše zmíněný balanc. Na oněch radách opravdu není nic úplně nového, jen jsou pěkně pohromadě na jednom místě. Jedná se o doporučení:

  1. Pryč s perfekcionalismem
  2. Odpojte se
  3. Cvičte a meditujte (odpočívejte)
  4. Omezte čas na aktivity a jednání/lidi, kteří vám ubírají čas
  5. Změňte strukturu toho, co děláte
  6. Začněte maličkostmi

Článek, který (anglicky) najdete zde doporučuji pročíst celý. Mě zaujala myšlenka změny struktury toho, co děláte. Schválně zkuste se zamyslet nad tím, kolik věcí děláte automaticky, ze zvyku, prostě jen proto, že už je děláte dlouho. A mají všechny tyto věci smysl? Jsou pro někoho prospěšné? A nepřináší jejich dělání více stresu, než užitku – mě i ostatním?


Zdroj obrázku: Flickr – Cary and Kacey Jordan, Doing Work (licence Creative Commons)

Sdílet na:
Michal Henych

Michal Henych

Michal Henych působí mnoho let v oblasti systematického rozvoje manažerů. Jeho přístup a názory na to, jak management dělat úspěšně, můžete lépe poznat z mnoha článků, které publikuje i na tomto portálu. Zkušenosti zde uvedené čerpá z mnoha desítek firem a od stovek manažerů, které za poslední roky při své práci poznal.

Komentář