Jaký benefit? Vzdělávání

Jaký Benefit? Vzdělávání

Jaké benefity jsou firmy ochotny dávat svým zaměstnancům? Pokud vás toto téma zajímá, máme pro vás výsledky průzkumu.

ING Pojišťovna a Svaz průmyslu a dopravy ČR pořádají každoročně průzkum, kde elektronickou formou zjišťují, jaké benefity firmy poskytují a jaké hodlají poskytovat. Letošní výsledky najdete v tomto podrobném článku.

Napadají nás k tomu dva komentáře:

Mobilní telefon je nejvíce užívaný benefit. Na druhou stranu je to běžný komunikační prostředek, který zaměstnanec skoro musí dostat, pokud je jeho náplní práce komunikace se zákazníky, dodavateli apod. Na chytrých telefonech (prodávají se dnes vůbec nějaké jiné?) mají navíc zaměstnanci většinou přístupný i firemní e-mail. A pak se může stát, že zaměstnavatel předpokládá, že zaměstnanec je dostupný 24×7 … vždyť má přece telefon! A tady začíná být otázkou, zda je tento „benefit“ z dlouhodobého hlediska ještě stále přínosem. Pro mnoho lidí může být spíše „přítěží“, která jim způsobuje stres.

Zajímavé je také v titulku zmíněné vzdělávání. Myslíme si, že většina firem potřebuje, aby se jejich zaměstnanci neustále učili. Pak bychom ale viděli vzdělávání spíše v kolonce samozřejmá součást práce a ne benefit. Benefit stále vnímáme jako něco navíc, co nemusí být, ale zpříjemňuje mi to práci. Navíc si myslíme, že pokud je vzdělávání benefit, často firmy nechávají výběr oblastí ke vzdělávání jen na zaměstnancích. A je pak opravdu návaznost mezi tím, co se zaměstnanec učí a lepším výkonem? Nebo si jen zvedají vlastní hodnotu na trhu práce – pro jiného zaměstnavatele?


Zdroj obrázku: Flickr – Queens University, Education Smart Board (licence Creative Commons)

Sdílet na:
Michal Henych

Michal Henych

Michal Henych působí mnoho let v oblasti systematického rozvoje manažerů. Jeho přístup a názory na to, jak management dělat úspěšně, můžete lépe poznat z mnoha článků, které publikuje i na tomto portálu. Zkušenosti zde uvedené čerpá z mnoha desítek firem a od stovek manažerů, které za poslední roky při své práci poznal.

Komentář