Rok 2017 je dalším rokem, který s sebou přináší velmi podstatné změny ve způsobu náboru zaměstnanců. Dřívější způsob recruitmentu je nenávratně pryč a firmy se předhánějí ve snaze být co nejviditelnější a nejatraktivnější pro případné uchazeče. Některé firmy jsou až nepříjemně agresivní. Jejich letáky, plakáty, bilboardy a hostesky na ulicích i v obchodních centrech jsou leckdy až otravné. O to horší, když si slečny nepamatují koho oslovily. Když okolo nich projdete třeba 10x, jsou schopné Vám 10x vrazit do ruky leták a pozvat Vás na pohovor. Na druhou stranu, už mám takhle doma asi 6 propisek od jisté firmy, každou v jiné barvě.
Co se tedy na trhu změnilo? Prostě nejsou lidi. Je tu zpět „náborová krize“, kterou jsme si zažili v roce 2006. Jenže je tu i další zásadní změna. Už není prázdný jen ten náš český rybníček, ale je prázdný evropský rybník. Lidi prostě nejsou a když už se tady objeví, mají tolik možností a tolik nabídek, že se ve firmě často ani neohřejí. Mentalita zaměstnanců se kompletně změnila. Jejich prioritou teď není stabilita, jistota práce a výplatního termínu. Dokonce už není jejich cílem najít zaměstnavatele, který se chová slušně. Co tedy hledají?
Hledají práci, ve které si v co nejkratší možné době vydělají co nejvíce peněz. A tak na Vás ze všech stran útočí nabídky práce, kdy zaměstnancům na dělnické pozici se základním vzděláním nabízí firma AŽ 30000 Kč/měsíčně. Problém ale je právě ve slovíčku AŽ. Co se za tímto slovíčkem často skrývá? O tom si trochu víc prozradíme v dalším článku.
Photos courtesy of and copyright Free Range Stock, Jack Moreh,
freerangestock